Hur påverkar nerväxt vårt välmående? Intervju med Max Koch

Max koch

Max Koch, medlem i Pufendorfinstitutets Teman Sustainable Welfare (2014-2015) och Degrowth (2015-2016) har, tillsammans med medförfattaren Milena Büchs, tilldelats the Atlas Award för artikeln 'Challenges to the degrowth transition: The debate about wellbeing'. I samband med prisutdelningen bjuder Elsevier och Pufendorfinstitutet in till ett samtal med Max Koch och inbjudna gäster om utmaningarna kring nerväxt.

Läs intervjun med Max Koch här (på engelska)

Debatten hålls den 30 Oktober kl 12.15-14.15 på Pufendorfinstitutet, Biskopsgatan 3.

A Sustainability Debate: challenges for the degrowth transition; the debate about wellbeing