Nya Teman och Advanced Study Groups för 2018-2019

astrobiobild

Pufendorfinstitutet välkomnar fyra nya Temagrupper och fem Advanced Study Groups att verka vid Pufendorfinstitutet under 2018-2019.

Följande temagrupper kommer att verka vid instiutet 2018-2019

• Urban Creativity (koordinator Peter Bengtsen)
  • Domestication (koordinator Lennart Olsson)
  • The Protein Shifts (koordinator Marilyn Rayner)
  • CRISIS (koordinator Helle Rydström) vt 2019 - ht 2019

Följande ASG-grupper kommer att verka vid instiutet 2018-2019

• Moves towards an anticolonial academy: Exploring post and decolonial epistemic options (kordinator Andrea Nardi)
  • Rapid brain change and long-term outcomes [ROUTE] (koordinator Johan Mårtensson)
  • CIVICSUS (koordinator Chad Boda)
  • Gender & Conflict (kordinator Rola Dean)
  • Resourcification (koordinator Johan Hultman)

Kort bakgrundsinformation om ansökningsprocessen:

Ultysningen för Teman öppnade i september 2017. Deadline för ansökan var den 8 januari 2018. 18 ansökningar inkom. 16 teman skickades vidare till 2-3 externa sakkunniga (per ansökan). Beslut togs av styrelsen den 20 mars.

Utlysningen för ASG öppnade i oktober 2017. Deadline för ansökan var den 15 januari 2018. Beslut togs av styrelsen den 20 mars.