Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Ökad digitalisering ger oanade konsekvenser

Skolans internet bryter ihop och eleverna kan inte arbeta vidare. Deras lärare får skicka hem dem. Illustration: Maja Lindén.
Skolans internet bryter ihop och eleverna kan inte arbeta vidare. Deras lärare får skicka hem dem. Illustration: Maja Lindén.

"It is of vital importance to swim against the current of bits and bytes which challenge our proven analogue way of reflecting on what is happening around us. I sincerely hope this anthology prompts the start of a critical conversation about the digitalization of working and organizing." Så skriver Stephan M. Schaefer i förordet till den nya boken “Working and Organizing in the Digital Age” som nyligen publicerades av Pufendorfinstitutet. Citatet riktar vår uppmärksamhet mot de viktigaste delarna av Digiwork-forskningsprojektet, en kritisk granskning av kanske det tydligaste av tidstecken, digitaliseringen.