Tvärvetenskaplig Migrationsforskning presenteras idag i Washington D.C

_dsc3976-rruona_17.jpg

Idag, 26 oktober, presenterar koordinatorn Mine Islar Pufendorfinstitutets initiativ för att främja tvärvetenskaplig migrationsforskning på Universitetsdagen, ett evenemang som anordnas av svenska ambassaden i Washington D.C, USA.

Evenemanget syftar till att ge medverkande svenska och amerikanska lärosäten, forskningsfinansiärer, företrädare för industri och näringsliv möjligheter till ömsesidig diskussion, långsiktigt nätverksbyggande och möjligheter att identifiera framtida partnerskap och samarbeten.

Mine Islar kommer att presentera Pufendorfinstitutets initiativ inom ramen för en paneldebatt på temat migration, arbetsmarknad och samhällsstruktur.