Pufendorfinstitutets lokaler och uthyrning

Här har vi samlat all information om vår uthyrning, hur man gör för att boka våra lokaler, vad som kan ingå i en bokning, vad vi kan erbjuda och vilka villkor som gäller.

Uthyrning av lokaler

Alla verksamheter inom Lunds universitet kan boka vår hörsal och andra lokaler. Lokalerna är tillgängliga för bokning vardagar mellan 8.00 och 18.00. Vi hyr inte ut arbetsrum, eller festvåning, men kan i undantagsfall medge tillträde till Skulptursalen på andra våningen.

Skicka en förfrågan till lokalbokning [at] pi [dot] lu [dot] se (lokalbokning[at]pi[dot]lu[dot]se). Ange önskad lokal, antal deltagare, datum och tid, samt en kontakt för bokningen. Bokningen gäller först efter att ni har fått en bekräftelse från oss.

Avbokning sker på samma mejladress och måste göras senast 14 dagar i förväg. Vid senare avbokning debiteras beställaren.

Våra mötesrum

Hörsalen (rum 104) på bottenvåningen rymmer vid biografsittning 50 personer, vid möblering i U-form 24 personer. Foajén framför hörsalen, liksom borden i trädgården kan disponeras för arbete eller måltider vid förfrågan. Salen är utrustad med projektor, ljudanläggning med hörslinga och möjlighet för videokonferens. Hyran är 3 500 SEK för en halvdag (8-12 eller 13-17) och 6 000 SEK för en heldag mellan 8.00 - 17.00. Önskas tillgång till lokalen mellan 17.00 - 18.00 tillkommer ett ett tillägg om 1 000 SEK.

Seminarierummet (rum 107) på bottenvåningen rymmer upp till 12 personer. Här finns teknik för videokonferens samt whiteboard. Hyran är 400 SEK/timme och bokas minst 2 timmar per gång.

Grupprum med plats för 4- 5 personer finns till förfogande i samband med bokning av övriga lokaler. Ingen extra kostnad debiteras, men önskas grupprum ska det anges i bokningen.

Catering

Pufendorfinstitutet har tyvärr inte möjlighet att bistå med beställningar. Catering bokas och administreras av arrangören.

Kontakt

Vänligen skicka förfrågningar till lokalbokning [at] pi [dot] lu [dot] se (lokalbokning[at]pi[dot]lu[dot]se) och invänta bekräftelse. Vid andra frågor, hör gärna av dig till vår vaktmästare:

Stephan Choquette
stephan [dot] choquette [at] service [dot] lu [dot] se (stephan[dot]choquette[at]service[dot]lu[dot]se)

Lokaler

hörsalen