Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Med anledning av det pågående coronavirusutbrottet, COVID-19, gäller särskilda förhållningsregler för vistelse i Pufendorfinstitutets lokaler.

I huset

Tvätta och sprita händerna när du anländer.
Håll avstånd, särskilt i korridorer och vid dörröppningar där många passerar.
Observera maxantalet i varje lokal och eventuella trivselregler innan du träder in.
Visa hänsyn i köket, håll vistelsen kort och lämna rent och undanplockat.
Hosta och nys i armvecket.
Stanna hemma om du känner dig sjuk.
LUs och Folkhälsomyndighetens allmänna säkerhetsföreskrifter och rekommendationer gäller.

I lokalerna

Möblera och sitt så att ni kan hålla avstånd, minst 1,5 meter.
Max 8 personer i Temarummet.
Max 14 personer i hörsalen.
Max 6 personer i seminarierummet på bottenvåningen och på första våningen.
Använd gärna handsprit och desinficeringsservetter.
I köket råder särskilda trivselregler som står uppsatta på dörren:

  • Respektera maxantalet 2 personer.
  • Håll avstånd.
  • Tvätta och sprita händerna när du kommer in.
  • Sätt in din egen disk i diskmaskinen och hantera ditt eget avfall.
  • Håll besöket kort.

Fika och luncha i Skulptursalen. Grupper som träffas på andra våningen får tillgång till kök och Skulptursalen medan grupper som träffas på bottenvåningen istället erbjuds fika och lunch via catering.

Inga externa bokningar tills vidare, ni som tillhör våra egna grupper uppmuntras att hålla er på samma våningsplan som er bokade lokal.

Verksamheten

Alla medarbetare uppmuntras att arbeta på distans om detta efterfrågas, och vi hjälper gärna till för att digitala möten ska kunna genomföras med bästa möjliga kvalitet.
Koordinatorerna meddelar kansliet via lokalbokning [at] pi [dot] lu [dot] se hur många ni blir på ert möte eller om ni håller er helt digitala. Den grupp som ska träffas på bottenvåningen beställer samtidigt catering beställning för fika och/eller lunch.
Avsätt tid för flera kortare pauser vid digitala möten.
Undvik trängsel på fikaraster – ha gärna olika ansvariga från gång till gång som hämtar kaffe/te – vi lånar gärna ut termosar, bringare och serveringsfat.

Vi på kansliet begränsar vår närvaro i huset till två medarbetare per dag, hör gärna av er till oss på plats med frågor och funderingar. Söker ni någon som arbetar på distans så är vi alltid tillgängliga via e-post och har följande telefontider:
Tisdag kl. 13-15
Övriga dagar kl. 9-11.

För kontakt gällande arbetsmiljön på arbetsplatsen hänvisar vi till:
Arbetsmiljöansvarig, föreståndare Ann-Katrin Bäcklund, ann-katrin [dot] backlund [at] pi [dot] lu [dot] se
samt
Skyddsombud, koordinator Eva Persson, eva [dot] persson [at] pi [dot] lu [dot] se

 

Med anledning av coronaviruset/covid-19: vistelse på institutet

Läs om våra riktlinjer och förhållningsregler i huset i samband med Covid-19.

Grupper som arbetar i huset

Onsdag: Political Polarization on the Internet, 2a vån.

Torsdag: In Search of Search, 2a vån.

Fredag: The Future of Human Rights, 2a vån.

Temarummet medger 8 personer, hörsalen 14 personer och seminarierummen på bottenvåningen och första våningen 6 personer.