Before and Beyond the Global Economic Crisis

Denna tidsenliga och långtgående bok behandlar den långsiktiga konsekvensen av de senare globala ekonomiska kriserna. Den tittar på kriserna och de historiska rötterna utifrån ett nytt perspektiv och föreslår lösningar för en mer robust och motståndskraftig framtida socioekonomisk modell

Ledande experter från en rad olika forskningsfält inklusive makroekonomi, politik, ekonomihistoria, statsvetenskap, lingvistik och globala ekonomiska förhållanden behandlar nyckelfrågor som uppstått som en konsekvens av krisen. Experterna tittar på huruvida en ny era av interaktion mellan stat, samhället och marknad håller på att framträda och om en finansledd ekonomisk tillväxt kommer att förvandlas till en nyare stabilare modell. Krisens roll inom ekonomi, statsskick och samhälle diskuteras tillsammans med hur krisen upprört existerande institutioner och regimer och banat väg för nytt. Post-kris kombinationer av stat-samhälle-ekonomi förhållandet identifieras och frågan är huruvida krisen har lett till eftertanke och övervägande av de ekonomiska förhållanden och det utreds hur dessa är integrerade i den rådande strukturen.

Denna utmanande volym kommer att tillhandahålla tankeväckande läsning för akademiker, studenter och forskare som är intresserade av ekonomi, statsvetenskap och sociologi. Beslutsfattare i fälten ekonomi, industri och samhälle kommer också att finna en upplysande referenspunkt i denna bok.

This book is available electronically in the ElgarOnline.com

BAC